Dit is een oude versie van het systeem uit het jaar 2017-2018. Hier vind je een vernieuwde versie, begonnen in 2018-2019.

Missies zijn gerichte taken en bedoeld om leerlingen aan hun zwakke punten te laten werken. Leert een leerling niet goed zijn of haar woordjes, dan zal hij of zij een missie krijgen om dat wel voor elkaar te krijgen. Maakt een leerling niet alle grammatica opdrachten dan zal zijn of haar missie met grammatica opdrachten te maken hebben.

Primaire en secundaire missies

Iedere leerling krijg aan het begin van een nieuwe module een primaire missie. De leerling heeft de hele module om deze missie te voltooien. Als de leerling de missie heeft volbracht dan krijgt hij of zij MP, XP en gcs afhankelijk van de missiekaart.

Leerlingen kunnen ervoor kiezen om secundaire missies te doen. Secundaire missies zijn gelijk aan primaire missies, behalve dat je ze zelf mag kiezen. Secundaire missies leveren alleen XP en goud op (het telt dus niet mee voor een cijfer). Om te voorkomen dat leerlingen alle missies als secundair kiezen en er weinig tot geen serieus werk van maken, kost een gefaalde secundaire missie 10HP. Dit is te weinig om de leerling echt in de problemen te brengen, maar stapelt wel op als een leerling meerdere secundaire missies faalt.

Differentiëren voor de betere leerling

De missies moeten uiteindelijk ook uitdagingen bieden voor de betere leerlingen. Door missies te doen met hogere MP, hoeven leerlingen minder basale opdrachten te doen en kan van te voren gerichte opdrachten klaarzetten die leerlingen naar eigen keuze en inzicht kunnen maken.

1.1 Leren leren door middel van gamification
1.2 Grammatica
1.3 Woordjes
1.4 Zinnen vertalen
1.5 Vaardigheden & Proefwerk
1.6 Remedial Teaching
1.7 ClassCraft
1.8 Missies